Vad är detta och pappa

Vad är det för liv?
Idag ser jag ljust på det, jag har en god inre stämning och myser gärna ner mig med ett par koppar kaffe, några ljus och mysig musik. Men det får faktiskt vänta en stund.
Det är lite väl ljust för att tända ljus, det är därför jag inte tycker om strömavbrott mitt på dagen. Men som tur är så har vi inte det!
Akustiska toner längst väggarna i mitt rum. De studsar runt och leker på den öppna möjligheten.
Allt är möjligt, omöjligheten är en psykisk sjukdom.
Läsa, skriva, titta, se och blunda. Då ser du, jag ser det, jag läser det.

Du är en klassiker! ja du! inte minst så har du varit på denna jord i ett antal år men också har du satt spår efter dig!
Här är lite halvt meningslösa rader för många men som jag vill få ur mig.
Min pappa är en hyvens karl! Han vet hur man tar hand om sig själv och andra. Han gör rätt saker för att han vet vad som är rätt. Han uppfostrar alla som är inom hans räckvidd.
Du blir skolad oavsett om du vill det eller inte. En man med många erfarenheter, en man med visdomsord.
Han verkar hård på ytan, men det är bara för att hans tid har format honom till sådan.
Han är livets kristall, gömd bakom en fasad av liv.

Han är något jag tycker om, han är min pappa! Var inte rädd för honom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0